piątek, 11 lutego 2011

Cytrynowo- serowy deser

     Kilka dni temu znalazłam tutaj przepis, który mnie ogromnie zaciekawił. Uwielbiamy podjadać rozmaite słodkości, staram się więc, by były zdrowe. Nareszcie dziś udało mi się go przetestować na naszym podniebieniu. Składniki, których nie miałam (trawa cytrynowa i kaszka manna ), zastąpiłam swoimi i taki przepis podaję poniżej. Przysmak ten to mała porcja deserowa dla trzech- czterech osób, zapach jej jednak jest na tyle intensywny, że niesamowitym aromatem potrafi wesoło przeniknąć całe mieszkanie. To szczególnie miłe w dzień tak zamyślony, jak dzisiejszy deszczowy... No a smak? Lekki, delikatny twarożkowy puszek, przesycony intensywnym smakiem cytryny. Banany osładzają i uspokajają go.
 Składniki:
500 g twarogu
4 banany
4 jajka
1 cytryna (zarówno skórka, jak i sok )
50 g kaszki orkiszowej
100 g cukru trzcinowego
szczypta soli
2 cm startego imbiru
olej do wysmarowania formy
Sposób przyrządzenia:
1. Oddzielić żółtka od białek.
2. Białka ubić z solą na sztywną pianę, odstawić.
3. Żółtka ubić z cukrem na puszysty kogel- mogel.
4. Dodać do nich kaszkę, startą skórkę z cytryny i sok, imbir, dokładnie wymieszać.
5. W żółtą masę stopniowo wmiksować twaróg.
6. Łyżką delikatnie wmieszać pianę z białek.
7. Na dno wysmarowanej olejem blaszki ułożyć pokrojone wzdłuż banany (bez skórki oczywiście ).
8. Wlać na nie masę serowo- jajeczną.
9. Piec 40 minut w temperaturze 160 stopni.
Smacznego!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz