środa, 9 lutego 2011

Zupa porowa

      Po porannym leśnym spacerze zrobiło się we mnie jakoś wiosennie, zielono. Zebrało mnie na ugotowanie czegoś lekkiego i zarazem uroczystego. Wybór padł na zupę porową. Bardzo lubimy zupy! Są sycące, pełne cenionych przeze mnie warzyw i... Nie trzeba z nimi czekać na tych, którzy jeszcze nie mogą być w domu. Nie wymagają zbyt dużo czasu- największą trudność stanowi w nich pokrojenie warzyw; późniejsze gotowanie to kwestia podpatrywania składników w garnku... Ta jest niezwykle delikatna, gęsta, lekka, o korzennym posmaku. Muszę przyznać, że należy do bardziej wykwintnych dań; takich, które można by serwować najdostojniejszym gościom. I prosta. Wbrew powszechnemu kucharskiemu zwyczajowi używam do niej nie tylko białej części porów- nie potrafię jakoś ich wyrzucać...

Składniki:
2 pory
1 cebula
3 ziemniaki
pół serka topionego
4 plasterki szynki
3 łyżki oleju
2 liście laurowe
szczypta gałki muszkatułowej
sól do smaku
pieprz do smaku
maggi do smaku
2 łyżki natki pietruszki
Sposób przyrządzenia:
1. Pokroić w drobną kostkę cebulę i czosnek, grubiej (w krążki )- pory.
2. Do rozgrzanego w garnku oleju wrzucić skrojone warzywa.
3. Zeszklić je przez około 7 minut, co jakiś czas mieszając.
4. Wsypać pokrojone w kostkę ziemniaki, podsmażać około 5 minut.
5. Zalać litrem wrzątku, dodać liść laurowy, gałkę muszkatułową, ziele angielskie, paseczki szynki.
6. Gotować kolejne 5 minut.
7. Rozbełtać serek.
8. Doprawić solą, pieprzem i maggi, dosypać pietruszkę.
Smacznego!!!

2 komentarze:

  1. Uwielbiam zupę porową (moja siostra robi podobną), aż się głodna zrobiłam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ja uwielbiam zupę porową ze śmietanką i makaronem.

    OdpowiedzUsuń