niedziela, 30 stycznia 2011

Klasyczna surówka Colesław

     Bardzo lubię tą surówkę. Był czas, że nie potrafiłam przygotować jej na tyle smacznej, by nas zadowoliła, więc wygodnie kupowałam gotową. Nareszcie nauczyłam się cierpliwości, która jest jednym z największych jej sekretów, dograłam proporcje składników i wiem, że moja jest najpyszniejsza. Cieszy mnie to, bo kapusta to niesamowite warzywo! Surówkę tą lubię również i w nieco uboższej, a przez to lżejszej formie- bez jogurtu i majonezu.

Składniki:
0,5 główki małej kapusty
2 marchewki średniej wielkości
1 cebula
2 łyżki oleju
1 łyżeczka cukru
3 łyżki majonezu
1 łyżka jogurtu
łyżeczka soku z cytryny
sól do smaku
pieprz do smaku
szczypta kminku
1,5 łyżki posiekanego koperku
Sposób przygotowania:
1. Poszatkować drobno kapustę.
2. Układać ją około 1,5 centymetrowymi warstwami w salaterce; każdą przesypywać solą.
3. Odstawić na około 2 godziny, by kapusta puściła sok.
4. Dodać startą na grubych oczkach marchewkę, wymieszać.
5. Połączyć z pozostałymi (prócz jogurtu, majonezu i cebuli ) składnikami.
6. Odstawić na noc, by składniki się "przegryzły" i zmiękły.
7. Rano dodać drobno posiekaną cebulę oraz majonez zmieszany z jogurtem, odstawić do czasu obiadu.
Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz