poniedziałek, 24 stycznia 2011

Pieczone jabłka z marcepanem

     Uwielbiam jabłka!!! To owoce, którymi trudno się przejeść; są delikatne, soczyste i... Zwyczajne. Jadam je pod różnymi postaciami- surowe, suszone, pieczone, gotowane, jako dodatek ciast, surówek... Dziś naszła mnie chęć upieczenia takich, które pierwszy raz w życiu spróbowałam u Gosi. Łączą w sobie prostotę składników, a dają jakże królewski, delikatny i niezapomniany smak! Marcepan to mój ulubiony słodycz, pyszniejszy nawet od czekolady. Wydaje mi się być z kręgów królewskich, dlatego nie zajadam się nim codziennie, wolę od tego błogie delektowanie się w jakiś bardziej uroczystych chwilach. Wolę ten czysty w formie, bez żadnych dodatków, dlatego albo robię swój (wg przepisu stąd), albo też kupuję masę marcepanową.

Składniki:
jabłka
masa marcepanowa
Sposób przyrządzenia:
1. Jabłka umyć, oczyścić z gniazd nasiennych.
2. Powstałe dziurki zapełnić masą marcepanową.
3.  Zapakować owoce w sreberka.
4. Piec w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez 20 minut.
Smacznego!

1 komentarz:

  1. Uwielbiam pieczone jabłka ale w takim towarzystwie jeszcze nie jadłem

    OdpowiedzUsuń